Marketingtribune.nl – Hoe kleine merken groots instagrammen

Marketingtribune.nl – Hoe kleine merken groots instagrammen

Instagram is ondertussen flink ingeburgerd in de social mediastrategieën van veel merken. Het is daarom van belang om te weten hoe je hier als merk moet opvallen. Voor grote bedrijven als Nike en Coca Cola is dit gemakkelijker, omdat zij door de jaren heen een grote fanbase hebben opgebouwd. Het verbaast dan ook niemand dat zij erg populair zijn op Instagram. Maar er zijn ook voorbeelden van kleine merken die uit het niets veel volgers op dit medium hebben gegenereerd. Juist deze bedrijven laten zien dat Instagram een prachtig kanaal is waar je je als bedrijf in de kijker kan spelen, ook zonder de middelen en de vaste achterban waar grote organisaties als Nike en Coca Cola al over beschikken.

Groots instagrammen door Yoghurt Barn
Yoghurt Barn is een ontbijt- en lunchroom met verschillende vestigingen in Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Den Haag en Den Bosch. In elke barn wordt veel gevarieerd met allerlei yoghurtcombinaties en ben je altijd welkom om zelf je yoghurt samen te stellen, van een high-tea te genieten of een lekkere kop koffie te drinken met een goed boek. Op Instagram heeft Yoghurt Barn ondertussen 16.000 volgers en elke geplaatste foto of video wordt door veel mensen geliked. Al vanaf het ontstaan van de eerste vestiging in Utrecht speelt Instagram een grote rol in de marketing van Yoghurt Barn.


Reageren en regrammen
De aanpak van Yoghurt Barn op Instagram bestond aan het begin vooral uit het reageren op en het regrammen van foto’s van klanten. Het merk is altijd erg sterk geweest in het reageren op alle mensen die een foto uploadden van hun ontbijt of lunch bij één van de locaties. Ook werd de bezoeker in de winkel gestimuleerd om een foto van zijn of haar yoghurt te maken en deze met de hashtag #yoghurtbarn up te loaden op Instagram. De klant kon zo kans maken op een gratis yoghurtje en Yoghurt Barn kwam op deze manier anderen op Instagram onder ogen.

Samenwerken met populaire Instagrammers
Yoghurt Barn gaat op het medium ook samenwerkingen aan met populaire Instagrammers met een groot aantal volgers in de doelgroep. Een voorbeeld hiervan is de ‘meet&eat’-actie met een geliefde blogger die op Instagram erg actief is. Op deze manier vergroot het bedrijf aanzienlijk haar bereik. Ook bundelt Yoghurt Barn de krachten met populaire Instagrammers door samen een yoghurtspecial te ontwikkelen. Hierdoor wordt opnieuw de gewenste doelgroep bereikt en verleid om naar de winkel te komen om dit speciale yoghurtje te proeven.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.